A BYD együttműködést keres a Teslával a hagyományos belső égésű motorral működő autók fokozatos kiszorítása érdekében.

A közös cél egyesítheti még a legnagyobb riválisokat is, legalábbis egy rövid időre.
A BYD, mint az egyik vezető elektromosautó-gyártó, nyitottságát fejezte ki egy esetleges együttműködés iránt a Teslával, amelynek célja a belső égésű motorral működő járművek fokozatos kivezetése. Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a Financial Timesnak adott interjújában hangsúlyozta, hogy az autóipar legnagyobb kihívása nem annyira a verseny, mint inkább a fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek leváltása. Li meggyőződése, hogy a két cég közötti közös technológiai innovációk és partnerség hozzájárulhatna az elektromos járművek szélesebb körű elterjedéséhez, még akkor is, ha a Kína és a Nyugat közötti kereskedelmi feszültségek jelen vannak.
A BYD ambiciózus terveket sző az európai piacon, ahol a Tesla eladásai visszaesőben vannak. A kínai gyártó már bejelentette magyarországi és törökországi gyárainak megépítését, és egy harmadik európai üzem létesítését is fontolgatja, hogy enyhítse az EU által kivetett magas vámok hatását.
A vállalat friss hírek szerint 5,6 milliárd dollárt gyűjtött össze egy hongkongi részvénykibocsátás során, hogy támogassa globális terjeszkedési törekvéseit. Az európai piacra való belépés és ottani pozíciójának megerősítése kulcsfontosságú a BYD számára, különösen mivel Kínában az elektromos autók iránti kereslet üteme csökken. Ezzel szemben az európai piacon a kínai gyártók számára kedvezőbb árképzés érvényesül, ami új lehetőségeket nyit meg előttük.
A kínai kormány aktívan támogatja az elektromos járművek iparának növekedését és a hazai gyártók globális terjeszkedését, miközben figyelemmel kíséri a nyugati országok protekcionista lépéseit is. Brüsszel arra bátorítja a kínai cégeket, hogy osszák meg technológiai vívmányaikat európai partnereikkel, míg Peking egyre szigorúbb exportellenőrzéseket vezet be az akkumulátorgyártás szempontjából kulcsfontosságú nyersanyagok esetében. Li véleménye szerint azonban a politika hatása csak átmeneti, hiszen végső soron a vásárlók döntései fogják meghatározni, hogy mely vállalatok kínálják a leginnovatívabb technológiákat és termékeket az elektromos járművek piacán.