A Netflix-keresőben mostantól mesterséges intelligencia fog "dorombolni", hogy még személyre szabottabb ajánlásokat nyújtson a felhasználóknak.
A felhasználók mostantól a hangulatuk, a filmek hosszúsága és számos egyedi preferenciájuk alapján is felfedezhetik a keresési lehetőségeket.
A mesterséges intelligencia fejlődésének hála a Netflix keresőfunkciója jelentős átalakuláson megy keresztül. A Bloomberg értesülései szerint a platform már kísérletezik egy AI-alapú keresőeszközzel, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy sokkal egyszerűbben rátaláljanak a számukra érdekes filmekre és sorozatokra. Ez az új megoldás a felhasználói élményt kívánja fokozni, és nagyobb szabadságot biztosít a tartalom felfedezésében.
Az OpenAI által fejlesztett keresőmotor lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy sokkal precízebb kifejezésekkel keresgéljenek a műsorok között, figyelembe véve például az előfizetők hangulatát – nyilatkozta a cég. Ezt követően a Netflix különböző ajánlatokat kínál a felhasználóknak a hatalmas tartalomkínálatából. A streamingszolgáltató már elindította az AI-alapú keresési funkció tesztelését Ausztráliában és Új-Zélandon. A vállalat szóvivője a The Verge-nek elárulta, hogy a béta tesztprogramot a közeljövőben az amerikai piacon is bevezetik.
A frissített keresőeszköz tesztelése egyelőre az iOS-platformra korlátozódik, és nem tisztázott, hogy kiterjesztik-e - és mikor - a webes és az Android-kliensre is. A Netflix számára azonban már nem idegen az AI, hiszen a cég nyilvános műszerfalat tart fenn arról, hogy hogyan alkalmazza a Machine Learning technológiát a teljes szolgáltatási portfóliójában. A keresés kulcsfontosságú része ezeknek a törekvéseknek.
Egy 2022-ben kiadott dokumentumban a vállalat részletesen bemutatta, hogyan figyel arra, hogy a felhasználók mire kattintanak és mit böngésznek egy adott időpontban. És ami még fontosabb, hogy mennyi időt töltenek egy-egy tévéműsorral vagy filmmel. Ezeknek az aktivitási mintáknak az alapján a mögöttes keresőrendszer kitalálja, hogy egy adott pillanatban mi érdekli a felhasználót, és ennek megfelelően javaslatokat jelenít meg a keresősáv legördülő listáján belül, mielőtt még elkezdené beírni a szövegmezőbe.
Ez a megoldás valóban lenyűgöző, de a Netflix világosan jelzi, hogy erőteljesen épít a saját ajánlási algoritmusára a keresési találatokban megjelenő tartalmak kiválasztásakor.
Végül is az algoritmus jelentősen befolyásolja az egész keresést, ahelyett, hogy a felhasználókra bízná az irányok meghatározását. De a mesterséges intelligencia és a természetes nyelvi képességek ezután belefolynak ebbe. Az új metódus helyett, hogy a felhasználókat nevek vagy műfajok szerinti keresésre korlátozná, hagyná, hogy egy hosszú listát görgessenek végig, s egyszerűen közölhetik a hangulatukat vagy megtekintési igényeiket a keresőmezőben - foglalja össze a változásokat a DigitalTrends.