Az állam a tavalyi évhez képest másfélszer nagyobb összeggel terhelné meg az autóvásárlókat.


Márciustól új eljárás lép életbe a külföldről behozott új és használt járművek forgalomba helyezésével kapcsolatos regisztrációs adó kiszámításában, jelentette be a Telex. Az állam idén összesen 25,7 milliárd forint bevételt vár ezen a címen, ami a költségvetés szempontjából viszonylag szerény összeg, de jelentős növekedést mutat a tavalyi évhez képest: az idei előirányzat 8 milliárd forinttal, azaz 53,9 százalékkal haladja meg a tavalyi adatokat.

Ekkora mértékű növekedés nem érhető el pusztán azzal, hogy jelentősen megnövekszik az autóeladások száma - különösen, ha figyelembe vesszük, hogy tavaly az új autók értékesítése már 13%-kal emelkedett. Ráadásul az adók automatikus, inflációval összefüggő emelése sem jelenthet megoldást (a regisztrációs adó például egy olyan adónem, amely a tavalyi kormány- és parlamenti döntések értelmében automatikusan nő az infláció mértékével). Van azonban egy másik, sokkal lényegesebb változás is: "a regisztrációs adó új számítási módja komoly többletkiadásokkal sújthatja azokat, akik új vagy használt autót vásárolnak".

A változások révén a motor mérete helyett mostantól a teljesítmény határozza meg a fizetendő regisztrációs adót. Emellett a különböző autótípusok esetében eddig maximum 45 ezer forintos regadót egységesen ennyire állapították meg. A hírek szerint vannak olyan esetek, amikor a korábbi 76 ezer forintos regadó helyett a jövőben közel 150 ezer forintot kell majd fizetni. Egy különleges példa az Alfa Romeo, amelynél a korábbi 160 ezer forintos összeg most 324 ezer forintra emelkedik. A hétköznapi autók között is találunk figyelemre méltó változásokat; például egy 2013-as Nissan regisztrációs adója a korábbi 13 ezer forintról körülbelül 57 ezer forintra nőtt.

Related posts