Az Air India légitársaság egyik pilótája kíváncsian fordult a másikhoz, hogy megtudja, miért döntött úgy, hogy leállítja az üzemanyag-adagolót.

A másik fél kijelentette, hogy nem volt része ilyen cselekedetben. Ez az információ is megtalálható a június 12-én bekövetkezett tragédia vizsgálati jelentésében.
Pénteken a Wall Street Journal értesülése alapján már megírtuk, hogy az Air India utasszállító gépének tragikus balesetét célzó vizsgálat nem talált arra utaló jelet, hogy műszaki problémája lett volna a felszállás után lezuhant Boeing 787-8 Dreamlinernek, ellenben a gép két hajtóművének üzemanyagszabályozóját nem sokkal az indulás után kikapcsolták, ami a felszállás után röviddel a tolóerő elvesztéséhez vezethetett.
A pilóták ezen kapcsolók segítségével indítják be vagy állítják le a hajtóműveket, valamint vészhelyzet esetén visszaállítják azokat alapállapotba.
Az indiai légibaleset-vizsgáló hivatal, az AAIB szombaton közölte előzetes jelentését a június 12-én bekövetkezett katasztrófa okairól, amely a pénteken kiszivárgottakkal összhangban azt állítja tehát, hogy a hajtóművek üzemanyag-szabályozó kapcsolója "kikapcsolás" állásba került, aminek következtében megszűnt mindkét hajtómű üzemanyag-ellátása.
A repülőgép a fölszállás és a lezuhanás között mintegy 30 másodpercig tartózkodott a levegőben. Az AAIB-jelentés összeállítói szerint miután a repülőgép elérte a rekordsebességét, "az 1-es és 2-es hajtómű üzemanyag-leállító kapcsolói egy másodpercen belül egymás után átálltak leállítás módba.". A jelentés nem tért ki arra, hogy a kapcsolók hogyan kapcsolhattak leállítás állásba repülés közben. A jelentés szerint a kapcsolókat ugyan visszakapcsolták, de már nem sikerült felpörgetni a motorok teljesítményét, hogy megállítsák a süllyedést, miután a repülőgép elkezdett veszíteni a magasságából.
A repülés utolsó pillanatában a pilótafülke hangrögzítőjén hallani lehetett, amint az egyik pilóta megkérdezi a másiktól, hogy miért zárta el az üzemanyag-adagolót. "A másik pilóta azt válaszolta, hogy nem tette" - áll a jelentésben.
Az Air India Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgépe, amely Angliába tartott, június 12-én tragikus módon lezuhant Ahmedabad északnyugati városában. A fedélzeten 230 utas – köztük 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai – valamint 12 fős személyzet tartózkodott. Ez a baleset India történetének egyik legsúlyosabb légi tragédiájának számít, és sajnálatos módon csupán egyetlen ember élte túl a katasztrófát.