Christopher Nolan legújabb filmje, amely az Odüsszeusz történetét dolgozza fel, igazi világszenzációra készül! A nézők szinte már elkapkodták a jegyeket, hiszen a rendező eddigi munkái mindig lenyűgözték a közönséget. A Librarius.hu hírei szerint a várako

Bár a film még csak a készítés fázisában tart, a jegyek máris elérhetőek: Christopher Nolan új epikus művére, az Odüsszeiájára, egy évvel a premier dátuma előtt máris elkapkodták az első IMAX-jegyeket.
A hollywoodi rendező legújabb alkotása forradalmi hatással bír a mozik világára, új fejezetet nyitva a filmes történetmesélésben.
Christopher Nolan The Odyssey (Odüsszeia) című filmjére már most, egy évvel a premier előtt elindult a jegyértékesítés - miközben a rendező még be sem fejezte a forgatást. Ez minden bizonnyal minden idők leghosszabb előértékesítési időszaka, amely példátlan lelkesedésről tanúskodik.
A 2026. július 17-én debütáló film, amely Homérosz klasszikus eposzát modern köntösbe öltözteti, izgalmas újdonságot ígér a mozi világában. A címszerepben Matt Damon alakítja majd Odüsszeuszt, a trójai háborúból hazafelé tartó, ravasz és találékony hőst, aki kalandjai során nemcsak fizikai, hanem szellemi kihívásokkal is szembenéz. A film várhatóan új perspektívát ad a régmúlt történeteknek, és friss élményeket kínál a közönség számára.
Különleges vetítések: ez a lehetőség csupán a világ 26 mozijában valósul meg!
A jegyek egyelőre kizárólag IMAX 1570 formátumú vetítésekhez vásárolhatók, és világszerte csupán 26 mozi képes megfelelni a szükséges technikai követelményeknek. Ez a formátum, amely 15 perforációt tartalmaz a filmkockák oldalán és 70 mm-es magasságot biztosít, a legnagyobb felbontással és legélesebb képpel szolgál. Christopher Nolan számára ez a kedvenc választás a látvány élményének fokozására.
A 1570-es formátumban minden mozi csupán napi egy vetítést kínál majd 2026. július 16. és 19. között. Ennek oka, hogy a film végleges hossza még nem került meghatározásra, és a tekercsek kezelése is különleges kihívások elé állítja a mozi üzemeltetőit.
Melbourne-ben pillanatok alatt elkapkodták a jegyeket, és most már a neten 400 dolláros áron kínálják őket.
Az ausztráliai IMAX Melbourne mozija egy különleges éjszakán 1800 jegyet értékesített négy különböző vetítésre.
"Egy évvel ezelőtt - hát, ez nem egy teljesen megszokott előértékesítés, ugye?" - viccelődött Jeremy Fee, a mozi igazgatója a Guardian Australia-nak adott interjújában. "Nolat annyira kedveljük, hogy az már szinte kóros! De tényleg, imádjuk, amit csinál."
Az Egyesült Államokban a jegyek iránti kereslet szinte robbanásszerűen megnőtt, és a feketepiacon már 300-400 dolláros áron kínálják őket. Az Egyesült Királyságban pedig a neves BFI IMAX London és a Science Museum IMAX is teljes telítettséggel büszkélkedhet az első hétvégén.
Nolan és az IMAX: egy páratlan szövetség Christopher Nolan és az IMAX technológia közötti kapcsolat igazi filmes szenvedéllyel van átszőve. Nolan rendezői stílusa és az IMAX lenyűgöző képminősége egy olyan különleges élményt teremt, amely a nézőket a történetek mélyére repíti. A vászon óriási mérete és a részletgazdag képek lehetővé teszik, hogy a közönség szinte beleélje magát a film világába. Nolan nem csupán egy eszközként használja az IMAX-t; számára ez a narratíva szerves részévé vált. Munkáiban, mint a "Tenet" és a "Dunkirk", nemcsak a látványt, hanem a történetmesélés dinamikáját is gazdagítja a technológia. Az IMAX formátum lehetőséget ad arra, hogy a feszültséget és az érzelmeket még intenzívebben közvetítse, így a nézők szinte tapintható közelségbe kerülnek a cselekményhez. Ez a kapcsolat nem csupán technikai, hanem művészi is. Nolan kihasználja az IMAX adta lehetőségeket, hogy a filmjei vizuális és akusztikai élményeit egy új szintre emelje. Az IMAX nem csupán kiegészíti a filmélményt, hanem annak alapvető részévé válik, lehetővé téve a rendező számára, hogy a mozi művészetét új dimenziókba emelje. Összességében Nolan és az IMAX egy különleges szövetséget alkot, amely nemcsak a technológiai innovációt jelenti, hanem egy új filmes nyelvet is teremt, amely a jövő filmkészítői számára is inspirációt nyújt.
Christopher Nolan 2008-ban, A sötét lovag című filmjével lépett be az IMAX világába, és azóta is elkötelezetten használja ezt a lenyűgöző technológiát. Legújabb alkotása, a 2023-ban debütált Oppenheimer, nem csupán Oscar-díjat nyert, hanem történelmet is írt, hiszen ez volt az első film, amelyet teljes egészében IMAX 65mm-es filmmel rögzítettek. Nolan így egy új szintre emelte a moziélményt, lehetővé téve a nézők számára, hogy még közelebb kerüljenek a történethez.
Az Odüsszeia a filmes világ új dimenzióját nyitja meg: ez lesz az első kereskedelmi nagyjátékfilm, amelyet teljes egészében a 1570-es IMAX kamerák segítségével készítenek. Ehhez azonban nem csupán a hagyományos technológiákat alkalmazták - új, halkabb kamerákat is kifejlesztettek, hogy a párbeszédek tisztán és érthetően rögzíthetők legyenek.
Még az Oppenheimert is túlszárnyalhatja
Az Oppenheimer esetében az IMAX-vetítések világszerte 190 millió dolláros bevételt generáltak, ami a film közel 1 milliárd dolláros összbevétele 20%-át teszi ki. Érdekesség, hogy a filmtekercs hossza meghaladta a 18 kilométert, súlya pedig elérte a 260 kilogrammot, így minden idők legdrágább filmszalagjává vált.
A hatalmas tekercsekhez speciálisan 1,85 méter átmérőjű lemezeket kellett előállítani, hogy megfelelően illeszkedjenek a vetítőgépbe. Fee véleménye szerint az Odüsszeia még ennél is hosszabb és grandiózusabb lehet.
A hype lényege: egy olyan élmény megteremtése, amelyet Nolan kreatív zsenialitása ihletett.
"Nolan a legnagyobb esemény számunkra - ilyet még sosem tapasztaltunk" - osztotta meg Fee. A mozi kénytelen volt átalakítani a jegyértékesítő rendszerét, hogy már egy évvel korábban elindíthassa a jegyvásárlást. "Ez teljesen egyedülálló élmény számunkra - de örömmel vállaltuk a kihívást."
A jegyelővétel lényege, hogy izgalmat teremtsen és fokozza a várakozást:
Bízunk benne, hogy az Odüsszeia túlszárnyalja az Oppenheimer által elért sikereinket – hiszen az eddigi legnagyobb sikerünknek számított.
A filmturisták már most nekiláttak a repülőjegyek foglalásának!
A moziban máris megjelentek azok a lelkes nézők, akik nem csupán a filmjegyüket biztosították, hanem repülőjegyet is foglaltak Sydneyből, Új-Zélandról és más távoli helyekről. Mindannyian azért érkeztek, hogy részesei lehessenek a premierhétvégének Melbourne vibráló légkörében.
Bár a feketepiacon már feltűntek az elsődleges vetítések jegyei, Fee úgy véli, hogy az előértékesítés még mindig csak "csepp a tengerben" a későbbiekben várható jegyértékesítésekhez képest.
"Most jegyet venni egy jegyüzértől teljesen értelmetlen lenne" - zárta Fee.
Christopher Nolan Odüsszeiája tehát nemcsak a görög mitológia újrafeldolgozása lesz, hanem már most egyfajta mozitörténeti eseménnyé vált - amiben egy évvel a bemutató előtt több ezer rajongó akar részt venni. A rendező nemcsak a vásznon ír új történetet, hanem a moziélmény formáját is újraalkotja.