Aranyos, de rendkívül strapabíró az új Toyota!
Új taggal gazdagodik a Toyota Land Cruiser családja. Az FJ modell kifejezetten a megfizethetőség és a könnyű kezelhetőség jegyében született, és jelenleg egyetlen hajtáslánc-opcióval érkezik a piacra.
Újra felbukkan az FJ Cruiser, aminek híre hónapok, sőt évek óta lázba hozza az autós szakmát. A 2021-ben bemutatott Compact Cruiser tanulmányautó, amelyet sokan lehetséges utódjaként emlegetnek, méreteivel valóban közel állt a legendás, 2+2 ajtós terepjáróhoz. Azonban karakterét tekintve csupán játékos stílusa volt az, ami egy kicsit is emlékeztetett a rövid, de annál ikonikusabb pályafutású modellre, amely már a kultikus státuszt is elérte.
A Toyotának persze más tervei voltak: ahelyett, hogy bemutatott volna egy második generációs FJ Cruisert, bemutatta a legelső Land Cruiser FJ-t, ahol az utótag a Freedom és Joy, azaz szabadság és öröm szavakra utal, a név pedig arra, hogy az eddig három modellből (70, 250 és 300) álló Land Cruiser modellcsalád négytagúra bővült - illetve bővül majd valamikor 2026 derekától.
Bár az LC FJ külső megjelenésében erősen emlékeztet az eredeti koncepciójárműre, könnyen észlelhető, hogy a Toyota délkelet-ázsiai mindenesének, az alvázas IMV architektúrájának egy átalakított, rövidített verziójára épül. Ez a tény sajnos befolyásolja a modell lehetséges piacon való elérhetőségét is: az FJ a tervek szerint Japánban debütál, majd várhatóan a környező országokban, mint Thaiföld, a Fülöp-szigetek és Malajzia, folytatja pályafutását. Jelenleg Európa és az Egyesült Államok nem szerepel az IMV-portfólió exportlehetőségei között, de nem zárhatjuk ki, hogy a Toyota ezzel a típussal indítja el a platform globális terjeszkedését.
A 458 méteres hosszúság és a 258 cm-es tengelytáv kedvező manőverezhetőséget sugall, miközben a helykínálat is jól kiegyensúlyozott. Érdemes megemlíteni, hogy az autó magassága 196 cm, ami meghaladja a szélességét, amely 189 cm.
A Land Cruiser FJ méretei és dizájnja miatt akár Európába is érkezhetne, azonban a 2,7 literes benzinmotor és a hatfokozatú automata váltó kombinációja valószínűleg nem vonzaná a helyi vásárlókat. A 2TR-FE típusú, soros négyhengeres motor legnagyobb teljesítménye 163 lóerő, míg a maximális forgatónyomatéka 246 Nm. Ezt a motort kifejezetten a márka által a térségben kínált haszonjárművek, crossoverek és terepjárók számára fejlesztették, de megtalálható a Toyota Coaster midibuszban és a Hino Dutro teherautóban is.
A dizájnerek igazán kitettek magukért: a hátsó túlnyúlás rövidre szabása és a vonzó megjelenés egyaránt indokolja a pótkerék külső elhelyezését. Az oldalablakok a karosszéria vonalainál beljebb helyezkednek el, míg a kerékdobokat masszív burkolatok védik a külső behatásoktól. A járműhöz kérhető fellépő, kartervédő lemez, snorkel és tetőcsomagtartó is – minden, ami elengedhetetlen egy igényes terepjáráshoz vagy kalandos túrázáshoz.
A belső térben ellenben nincs semmi izgalmas, kivéve talán a középkonzolon található gomb, amivel a hátsó differenciálmű zárható.
Itt alább egy gyári videóban is felfedezheted a Toyota Land Cruiser FJ lenyűgöző világát:




