Gyurcsány Ferencék házánál az MVM leállította a fűtést.


Mi voltunk hanyagok, végül sietve rendeztük a tartozást, és így hamarosan újra működésbe lépett a gázszolgáltatás - többek között így foglalta össze Gyurcsány Ferenc, hogy a Demokratikus Koalíció elnökének kötcsei rezidenciáján az MVM leállította a fűtést. Az MVM a jogszabályoknak megfelelően járt el, de bejegyzésében számos más kérdést is felvetett.

"Kötcsei házunkban az MVM kikapcsolta a gázt - telefonáltak lélekszakadva a faluból, - nincs fűtés, ne menjünk le egyelőre, mert meg fogunk fagyni - tették hozzá egy szuszra. A franc, aki megeszi - jött ki belőlem, de ismernek jól, nem csodálkoztak. Mi az Isten ez? - kérdeztem magamban, mert ugye fogalmam se volt, hogy mi történhetett" - hívta fel erre Facebook-posztjában a figyelmet Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke.

Néhány nyomozás után, egy politikus nyilatkozata szerint végre napvilágot látott az igazság: "Mi hibáztunk. Az utóbbi hónapok zűrzavara közepette elveszítettünk egy számlát, és ha voltak is felszólító levelek (gondolom, hogy érkeztek), azokat is elhanyagoltuk. A tartozásunkat 60 nap elteltével sem rendeztük, így egy szerelő érkezett, és elzárta a gázcsapot. Nem panaszlom a dolgot."

Azt hiszem, minden megfelelt a szabályoknak. Mi voltunk trehányok, végül gyorsan fizettünk, és gyorsan visszakapcsolták a gázt. Amiért mindezt leírtam, hogy hozzátegyek még valamit: Az én életemet, ahogy bárki másét, alaposan felforgatta volna, ha nem tudtam volna fizetni és történetesen abban a házban élné a család a hétköznapjait. Egy fűtetlen lakás ezekben a hetekben elég húzós lenne. Az MVM szabályszerűen viselkedett. Mi több, a mi esetünkben meglehetősen segítőkészek is voltak, gyorsan intézték a dolgot. Még egyszer mondom, ebben az esetben én voltam a hunyó.

Rámutatott, hogy óriási eltérés van a következmények szempontjából a vállalat és Gyurcsány Ferenc között. "Amikor nekem nincs fűtés a lakásomban, az valóban kibírhatatlan helyzet. Ezzel szemben, ha egy több száz milliárd forintos árbevétellel rendelkező cég két hónappal később kap meg néhány tízezer forintot, az szinte észrevétlen marad számukra."

A jogegyenlőség önmagában nem elegendő ahhoz, hogy igazságos körülményeket teremtsen, hiszen a különbségek jelentősek: míg az MVM-nek néhány tízezer forint csupán apró veszteség, egy család számára ez komoly megterhelést jelenthet. Úgy véljük, hogy ezt a kérdést újra kellene értelmezni. Fontos, hogy a nagy szolgáltatók és a fogyasztók közötti kapcsolatot átgondoljuk, és nagyobb figyelmet fordítsunk az emberek védelmére és jólétére. Az emberek biztonságát és érdekeit helyezni a középpontba elengedhetetlen.

Ezt követően kifejezte azt a véleményét, hogy természetesen el kell számolni a vásárlásokkal. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy érdemes törekedni arra, hogy egy megállapodásban – „azokkal a bonyolult, sokunk által soha el nem olvasott, érthetetlen nyelvezetű és terjedelmű szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatban beszélek, amelyeket a legtöbben automatikusan aláírnak, amikor az orruk elé tolják” – ne csak az egyik fél, azaz mi, vállaljuk a kockázatok aránytalanul nagyobb részét. Sajnos, a legtöbb esetben pontosan ez a helyzet.

"Az életünk nem árucikk! (Éppen készültem megosztani ezt a posztot, amikor rábukkantam egy írásra, amely arról számolt be, hogy egy kisgyermekes családot megfosztottak az áramtól, noha minden számlájukat határidőre rendeztek. A hozzászólások között megosztom a linket)" - fogalmazott a Demokratikus Koalíció.

Related posts