A kormányablakok központi rendszere sikeresen helyreállt, és mostantól újra elérhető a DÁP szolgáltatás.


Olvasónktól érkezett információ szerint a kormányablakokban jelenleg csak a már elkészült okmányokat tudják átadni, mivel a központi rendszer leállt. A kormányhivatal hivatalos weboldalán megerősítették, hogy fennakadás történt, és figyelmeztették a lakosságot a megnövekedett várakozási időkre. A fővárosi kormányhivatal tájékoztatása szerint azonban 10 óra 29 perckor helyreállt a normális működés, és az alkalmazások ismét elérhetővé váltak.

Olvasónktól értesültünk arról, hogy a kormányablakban próbált ügyet intézni, amikor közölték vele, hogy a központi rendszer leállt, ezért csak elkészült okmányokat tudnak kiadni.

A tisztviselők hangsúlyozták, hogy a helyzet országos jelentőséggel bír, mivel minden kormányablak egy központi rendszerhez kapcsolódik. Emellett tájékoztattak arról is, hogy jelenleg nincs információjuk arról, mikor várható a rendszer helyreállítása.

Az információk hitelesítése érdekében felkerestük a Központi Kormányablakot. Amint megérkezik a válasz, frissítjük cikkünket. Addig is a kormányhivatal hivatalos weboldalán az alábbi információk már elérhetők:

2025. július 11-én országszerte várhatóan zökkenők léphetnek fel az ügyintézés során. A kormányablakokban a megszokottól hosszabb várakozási időkre lehet számítani. A szolgáltató csapata már dolgozik a probléma megoldásán.

Egy másik olvasói levélben arról kaptunk tájékoztatást, hogy nem csupán a kormányablakok központi rendszere, hanem a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos bejelentő szolgáltatása, az Általános Nyomtatványkitöltő, valamint a tárhely is elérhetetlen. Továbbá, több olvasónk jelezte, hogy a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) alkalmazás sem működik, amit mi is ellenőriztünk. Az alkalmazás megnyitásakor csupán annyi üzenet fogad minket, hogy "karbantartást végzünk".

A fővárosi kormányhivatal 10 óra 29 perckor reagált kérdésünkre, és megerősítette, hogy "az ügyintézés ismét zavartalanul folyik, mivel a hálózati szolgáltató, a NISZ Zrt. sikeresen megoldotta a felmerült problémát". Emellett a Digitális Állampolgárság Program alkalmazása is újra elérhetővé vált.

Related posts