Fedezd fel az új családi Opel-t: a jövő autója, amely minden igényedet kielégíti!


A Frontera igazi különlegessége, hogy megfizethető áron tudja hozni a menőség szintjét. A zöld színárnyalatú karosszéria fehér tetővel kombinálva igazán figyelemfelkeltő összhatást teremt. A fehérre festett lemezfelnik pedig még inkább fokozzák ezt a vagány megjelenést. A ballonos gumik pedig valódi nosztalgiát idéznek a terepjárók aranykorából, minden részletében a kalandvágyat sugallva.

Amint helyet foglalsz az utastérben, azonnal nyilvánvalóvá válik a Stellantis-csoporton belüli munkamegosztás: a modern dizájn és a kifinomult formák játéka más márkák sajátosságai. És ez teljesen érthető.

Akik a németes, funkciális egyszerűséget preferálják, a Fronterában otthon fogják érezni magukat. A barátságos, könnyen átlátható belső teret a praktikum uralja. A GS, vagyis a magasabb felszereltségű modellekben a vezető előtti műszerfalat a "Pure Panel" névre keresztelt, két 10 colos kijelzőből álló egység dominálja, a márkától megszokott fekvő elrendezésben.

A rendszer szoftvere letisztult, geometrikus grafikai elemekkel dolgozik, a feliratok világosan olvashatók, míg az ikonok nagy méretűek és jól elkülöníthetők. Nincs bonyolult, labirintusszerű menürendszer, mint amilyet a Peugeot kínál; itt minden egyszerű és könnyen elsajátítható.

A digitális felület elsősorban a zenehallgatást, a navigációt és néhány diagnosztikai funkciót foglal magában, a klasszikus autózás élményét keresők nagy örömére. Külön dicséretet érdemel a hagyományos, fizikai gombokkal ellátott klímakonzol, amely gyors és biztonságos kezelést tesz lehetővé, habár a szellőzés csak egyzónás, és ha fizetnénk se kaphatunk jobbat.

Az Opel-identitást erősíti a remek fogású, díszvarrással ellátott kormánykerék, rajta az új logóval. A tesztelt modell a gazdagabb felszereltséget képviselte, de a Frontera létezik még ennél is minimalistább kivitelben: központi kijelző nélkül!

A képernyő helyén egy robusztus, beépített telefontartó található, amely lehetővé teszi az okostelefon egyszerű csatlakoztatását. Miután letöltöttük a megfelelő alkalmazást, zökkenőmentesen irányíthatjuk a zenelejátszást, a bejövő hívásokat és az autó egyéb funkcióit a saját készülékünkről. Az ötlet viszont egy apró szépséghibával bír: a telefon gyors lemerülése miatt hosszabb utazások során – például egy családi kirándulás alkalmával – nemcsak a navigációval kell foglalkoznunk, hanem a töltőkábellel is, hogy elkerüljük a lemerült készülék okozta kellemetlenségeket.

A praktikus ötletek sora azonban itt nem ér véget. Az utastérben összesen 23 liternyi tárolórekesz áll rendelkezésre, ami az örök mütyürhaddal közlekedő gyerekek mellett igazi áldás. A leglátványosabb részlet mégis a középkonzolt átívelő, széles gumipánt, ami alá elvileg sok cuccot oda lehet pattintani, a valóságban azonban elég korlátozott a használhatósága.

Az Opel hosszú éveken keresztül kényeztette a sofőröket a kiváló, gerincbarát AGR-minősítésű üléseivel. Most azonban a Frontera új irányt képvisel, mivel ehhez a modellhez nem elérhető ez az extra. Viszont egy innovatív megoldással álltak elő: az IntelliSeat nevű ülőlapot integrálták a szériába. Ennek a kialakítása radikális változást hoz: az üléspad alatti részt két részre osztották, középen pedig egy "árok" található, amely célja, hogy hosszú távon csökkentse a farokcsont terhelését.

Ez a középen elhelyezkedő vájat számomra nem volt zavaró, sőt, nem is keltett meglepetést. Ugyanakkor akadt olyan utas, akinek az egyedi formavilág azonnal szokatlan benyomást tett.

A kényelem másik mércéje a térkínálat, amelyben a Frontera kiemelkedő teljesítményt nyújt. A magas építkezési stílusának köszönhetően a térérzet lenyűgöző, a hátsó lábtér hatalmas, és a fejtér is bőséges. A hibrid verziókhoz elérhető hétüléses kivitel klasszikus 5+2 elrendezést kínál, ahol a harmadik sor főként gyerekek számára ideális. Egy fontos kompromisszum azonban, hogy a hétszemélyes modell második sorának lábtere kissé korlátozottabb, és az üléssor nem mozgatható sínek mentén, így a láb- és csomagtér aránya nem állítható variálisan.

A kipróbált ötszemélyes verzió ideális választás egy tipikus család számára, hiszen a csomagtér már alaphelyzetében is lenyűgöző, 460 literes kapacitásával. Ha pedig a hátsó üléstámlákat lehajtjuk, egy hatalmas, 1600 literes raktér vár ránk, amely bőven felülmúlja a középkategóriás kombik kínálta lehetőségeket.

Az anyagminőség az árszintet hűen tükrözi: a prémium érzés helyett inkább a funkcionális, könnyen tisztítható, strapabíró műanyagok dominálnak. A GS felszereltségi szint egy kis karaktert visz a sötét árnyalatok közé, a kormány tetszetős varrása pedig kellemes tapintású élményt nyújt. Az ülések világos betétei szintén feldobják az összképet. Ugyanakkor az ajtók kifejezetten lehangolóak: még a kilincs is olcsó fekete műanyagból készült, és a könyökünk alá sem jutott egy kis puha borítás, ami enyhíthetné ezt a rideg érzést.

A második üléssor meglehetősen egyszerű, nem találunk itt külön szellőzőrostélyt vagy kartámlát pohártartóval. Csupán pár zseb vár ránk az első ülések hátoldalán, valamint két USB-C töltőcsatlakozó, ami hasznos lehet. Ugyanakkor elmondható, hogy ezen az árszinten egy ilyen tágas második sor valódi luxusnak számít.

Related posts