Új villamosvonal létesülhet Budapest szívében - A minisztérium már aktívan keres kivitelező partnereket.


Az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására. A projekt keretében 2,8 kilométer hosszú kétvágányú villamospálya épülne a Műegyetem rakparttól a MOL székházig és a Kopaszi gát térségéig, amely így elérné a BudaPartot, az 1-es villamost és a Déli Körvasutat is - írta meg a Magyar Építők.

Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent információ szerint

az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a budai fonódó villamoshálózat második ütemének kivitelezésére.

A projekt célja a Műegyetem rakparti villamosvonalának kiépítése, amely a MOL székházáig, valamint a Kopaszi gát környékéig terjed.

A fejlesztés által a villamoshálózat kiterjedne a BudaPartra is. Ez a bővítés nem csupán az Infopark és az egyetemi kampuszok közlekedési szükségleteit szolgálná ki, hanem összekapcsolná az 1-es villamos vonalával és az éppen épülő Déli Körvasúttal is. A projekt megvalósítása feltételes keretek között történik, és az uniós IKOP PLUSZ program utófinanszírozásával tervezik végrehajtani.

A projekt keretében egy 2,8 kilométer hosszú, kétvágányú villamospálya kialakítása zajlana, amely összességében 5,6 kilométernyi vágányhálózatot foglal magában.

A tervek alapján egy legalább 1,2 kilométeres szakasz zöld, füvesített burkolattal fog megvalósulni. A projekt keretein belül 7 új, akadálymentes megállóhelyet fognak kialakítani, továbbá a Dombóvári úti csomópontnál egy új végállomási tartózkodó épület is építésre kerül.

A korábbi tervezési fázisban a megállókat a Szent Gellért téren, a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjében, a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában, a Rákóczi híd budai hídfőjében, a Nádorkert vasútállomásnál és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál tervezték kialakítani.

A kivitelezési kiírás nem csupán a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére összpontosít, hanem jelentős városrendezési aspektusokat is magában foglal. A felső rakpart szakaszának és a Dombóvári út környezetrendezésének megvalósítása a Budafoki útig szintén a feladatok listáján szerepel, amely körülbelül 400 fa és több mint 27 ezer cserje ültetését is magában foglalhatja. Továbbá, a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd közötti területen egy 2,66 kilométer hosszú, folyamatos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítése is a tervek között szerepel.

A projekt műszaki aspektusait illetően elengedhetetlen, hogy 2850 méter hosszú felsővezeték kerüljön kiépítésre. Emellett a BKV egyenáramú hálózatának modernizálása és felújítása is szükséges, továbbá a közvilágítás átalakítása és a közművek áthelyezése is a feladatok közé tartozik.

Related posts