Az elektromos Kia EV4 forradalmasítja a kompakt autók világát, új perspektívát és friss megközelítést kínálva.


A Kia legújabb kompakt autója nem csupán az elektromos hajtásláncával tűnik ki, hanem lenyűgöző futurisztikus dizájnjával is, amely éles ellentétben áll a népszerű Ceed hagyományos formavilágával. Az EV4 két különböző karosszériaváltozattal és kétféle akkumulátor mérettel érkezik, így ideális választás azok számára, akik elkerülik a szabadidő-terepjárókat, és inkább egy modernebb, sportosabb megoldást keresnek.

Nem mindenki vágyik szabadidő-terepjáróra, és habár ez a kategória napjainkban a legtrendibb, akadnak még olyanok is, akik a klasszikus autóformák mellett döntenek, és nem szeretnének túl magasra ülni. Ezen vásárlók igényeit tartja szem előtt a Kia legújabb modelljeivel, melyek közül két érdekes példányt mutattak be: az EV4 egy ötajtós kompakt autó, míg az EV4 Fastback egy sportos, négyajtós változat, amely méreteivel a középkategória vonásait idézi.

nem egyszerűen egy új Ceedet készítettek, hanem alapjában gondolták át, hogy az elektromos autók vásárlóinak mire lehet szüksége. A merészen futurisztikus dizájnjával az új EV4 teljesen jól illeszkedik a legújabb elektromos Kia-modellek, az EV3, az EV6 és az EV9 közé, csak éppen azokkal ellentétben nem szabadidő-terepjáró, még csak nem is crossover.

A 4,43 méteres hosszúságával a jármű a kompakt szegmensben találja magát, míg a 2,82 méteres tengelytávja tágas belső teret sugall. A csomagtartó kapacitása 435 liter, amely igény esetén 1415 literesre bővíthető. A négyajtós modell, amely kupészerű tetővonala miatt az EV4 Fastback nevet viseli, 4,73 méteres hosszával már a középkategóriát célozza meg, ám a 490 literes csomagtere egy szűkebb nyíláson keresztül érhető el.

Modern berendezése ismerős lehet a Kia újabb elektromos autóiból, főleg az EV3-ból, és az EV4-ben ahhoz hasonlóan két 12,3 colos képernyő alkotja a műszerfalat, közöttük egy 5 colos kijelzővel a klímaberendezés kezeléséhez. A középkonzolon vannak hagyományos kapcsolók is a funkciók gyors eléréséhez, és pakolóhelyet is bőven találunk, ezzel együtt

Az EV4 egy teljesen elektromos autóknak tervezett platformra épül, hasonlóan az EV3-hoz. Az első kerekeket egy 204 lóerős motor hajtja, ami dinamikus vezetési élményt biztosít. Az alapmodell 58,3 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik, amely képes 425 és 440 kilométer közötti hatótávot nyújtani a különböző karosszériaváltozatok esetében. A Long Range verzió viszont egy még nagyobb, 81,4 kilowattórás akkumulátort kapott, amely lehetővé teszi, hogy a jármű hosszabb utakat tegyen meg anélkül, hogy töltésre lenne szükség.

Két különböző verziója 7,4 és 7,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet. Végsebességük mindkét esetben 170 km/h, de a jövőben várhatóan megjelenik egy gyorsabb, összkerék-meghajtású GT változat is. A töltési folyamat hagyományosan rendkívül hatékony, hiszen egy 150 kilowattos töltőn mindössze fél órára van szükség ahhoz, hogy a jármű 80%-os töltöttséget elérjen, és

Idén ősszel megkezdődik a Kia zsolnai gyárának történetében egy új fejezet, hiszen itt készül majd az ötajtós EV4 modell. A dinamikus EV4 Fastback verzió azonban továbbra is Dél-Koreából érkezik hozzánk. Az árakat illetően az EV4 Standard Range alapmodell 15 349 000 forintról startol, míg a Long Range változat minimum 16,9 millió forintba fog kerülni. A nagyobb teljesítményű EV4 Fastback esetében a jobb felszereltségű modellek árai 17,4 és 18,8 millió forint között mozognak, attól függően, hogy kisebb vagy nagyobb akkumulátorral rendelkezik. Ha minden a tervek szerint alakul, a Kia évi 160 ezer autó értékesítésével számol, amelynek felét a európai piacra szánják.

Related posts