"A MÁV új menetrendi fejlesztéseket valósít meg az egy éve felújítás alatt álló vasúti szakaszon" | 24.hu
November 3-ától új irányt vesz a MÁV-buszok közlekedési rendje a Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely vonalon, figyelembe véve a korábbi tapasztalatokat és a megváltozott utazási szokásokat - tudatta a MÁV.
Mint tudható, ezen a vonalon már közel egy éve szünetel a vonatközlekedés, mivel egy 150 méteres sínszakaszt sürgősen ki kell cserélni. Ennek következtében a közlekedést pótlóbuszokkal biztosítják.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint hétfőtől a szombathelyi Bakony InterCity gyorsjáratú átemelő pótlóbuszai kizárólag Veszprém és Devecser között fognak közlekedni. Ezzel szemben a Göcsej InterCityk, valamint a sebesvonatok pótlóbuszai továbbra is a megszokott menetrend szerint járnak.
Ezen kívül az első szakaszban, pénteken és vasárnap délután, a Balaton InterCity vonatokhoz kapcsolódva gyorsjáratú MÁV-buszok biztosítják az utasok szállítását Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő személyesen ellenőrizte a Veszprém és Ajka közötti vasúti szakaszt Városlődnél, amelyet 11 hónapja lezártak, de a helyreállítási munkálatok még el sem kezdődtek. A pálya 2019-ben lett felújítva, de 2023 végére tönkrement, mert a vízelvezetést nem oldották meg, így a víz alámosta a töltést.
A politikai képviselő álláspontja szerint a MÁV megtévesztette a közvéleményt, amikor azt hangoztatta, hogy a lezárás idejére minden előkészület megtörtént. A képviselő kifejtette, hogy a késlekedés milliárdos nagyságrendű veszteségeket idézhet elő mind a teherszállítás, mind pedig a személyszállítás terén. Eközben a pótlóbuszokat üzemeltető cégek, közöttük egy olyan vállalkozás is, amely Tiborcz Istvánhoz, a miniszterelnök vejéhez köthető, jelentős előnyhöz juthatnak.
A MÁV legfrissebb közleménye szerint a GYSEV által üzemeltetett szakasz továbbra is le van zárva. Ennek oka, hogy a pálya helyreállításához szükséges külső vállalkozói erőforrások bevonása elkerülhetetlen, és a közbeszerzési eljárást a MÁV-csoport irányítja. Jelenleg az eljárás folyamatban van, azonban egy pályázó kifogást emelt a kiírás ellen a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, ami késlelteti a szükséges lépések előrehaladását.
A jogvita miatt a szakasz várhatóan később készül el, mint ahogy azt eredetileg tervezték. A nyertes kivitelezőnek a szerződéskötést követően közel négy hónap áll majd rendelkezésére a pálya forgalomba helyezésére. A vasúti személyforgalom újraindulása így legkorábban 2026 első felében várható - közölte a vasúttársaság.





