Különleges lehetőség rejlik az Újpest és a Red Bull együttműködésében.
A Red Bull nem veszi át az Újpest irányítását, viszont szakmai támogatással és lehetőségekkel segíti a klub fejlődését.
A Red Bull kezdetben főként a német nyelvterületeken és az Egyesült Államokban alakította ki érdekeltségeit. Az osztrák Salzburg és annak fiókcsapata, a Liefering, valamint a német Leipzig voltak az első kiemelkedő klubok a Red Bull flottájában, miközben a New York Red Bulls már a cég tulajdonában állt. A magyar szurkolók számára az osztrák-német kapcsolatok különösen jelentősek, hiszen nem csupán Lőw Zsolt, aki a fent említett csapatoknál dolgozott, hanem Szoboszlai Dominik karrierje is ezt az utat követte. Dominik a Liefering, Salzburg és Lipcse csapatain keresztül jutott el Liverpoolba, ahol azóta is íródik a sikertörténete.
A Red Bull számára a legfontosabb prioritás az utánpótlásképzés fejlesztése. Érdemes kiemelni, hogy a vállalat kőkemény üzleti szemlélettel közelít a labdarúgáshoz. Célja, hogy a birtokában lévő klubok utánpótlásából válogassa ki a legtehetségesebb fiatalokat, akiket aztán az elit ligákban értékesíthet. Ezt jól példázza Szoboszlai esete, aki 1 millió euróért (kb. 392 millió forint) csatlakozott Salzburghoz, majd Lipcsén keresztül 70 millió euróért (majdnem 27,5 milliárd forint) igazolt a Liverpoolhoz.
A céget, melyet talán éppen pénzügyi stratégiájának végrehajtása miatt, gyakran érik támadások labdarúgással kapcsolatos ügyletei miatt. Kétségtelen, hogy a vállalat agresszív megközelítést alkalmaz, és szándékosan torzítja a csapatai teljesítményét. Az RB Leipzig gyakran kerül a kritikák kereszttüzébe, mint egy olyan klub, amelynek nincs valódi történelme, és sok véleményformáló szerint nem lenne helye a német élvonalban. Egy emlékezetes esetben a Freiburg szurkolói annyira felháborodtak, hogy lefeküdtek a lipcsei csapat busza elé, megakadályozva ezzel a játékosok belépését a stadionba. Továbbá, a Red Bull által támogatott csapatokkal kapcsolatban gyakran felmerül az aggodalom, hogy túlságosan homogenizálják a labdarúgást, és ezzel aláássák a klubok egyedi identitását. Ráadásul sokan megkérdőjelezik, hogy a jelentős pénzügyi befektetések megfelelnek-e a pénzügyi fair play szabályainak.
A cég 2005-ben megszerezte Salzburgot, majd 2009-ben a RB Leipziget is, de a portfóliója ennél is színesebb. 2006-ban az amerikai New York Red Bulls is a birtokukba került, és 2019-ben a brazil Red Bull Bragantinót is megvásárolták. Tavaly pedig a japán RB Omiya Ardija csatlakozott a csoporthoz, ami különösen figyelemre méltó, hiszen akkoriban az együttes a harmadik ligában játszott.
A Red Bull tudatosan építi szakmai hátterét. A filozófia kialakításában részt vett Lőw Zsolt is, aki korábban az Újpest játékosa volt, de ma már a cég egyik sportszakmai vezetője és azt sem úszhatta meg, hogy ideiglenesen ő legyen az RB Leipzig vezetőedzője. Az egykori futballista korábban elmondta, hogy maga is részt vett a rendszer kialakításában és a kézikönyv megalkotásában.
Jürgen Klopp és Ralf Rangnick kétségtelenül letették a taktikai alapokat, amelyek később jelentős hatással voltak a modern futballra. Én magam is Rangnick játékosaként tapasztaltam meg az elképzeléseit, amelyek akkoriban még csupán cetlikre vetett ötletek formájában léteztek. Ezt követően egy szakmai párbeszéd vette kezdetét, amelyben én is aktívan részt vettem, és közösen alakítottuk ki azt a futballfilozófiát, amely végül egy átfogó kézikönyvvé fejlődött. Hat éven át dolgoztunk ezen a projekten, számunkra ez volt a vallás. Olyan anyagot adtunk az edzők kezébe, amelyből rengeteget tanulhattak – nyilatkozta Lőw Zsolt az m4sport.hu-nak adott interjújában.
Nyilvánvaló, hogy Lőw Zsolt jelentős szerepet játszik abban, hogy a Red Bull együttműködésre lépett az Újpest labdarúgó klubbal. Az egykori 25-szörös válogatott játékos a lila-fehér színek között nőtt fel, és 98 alkalommal lépett pályára az NB I-ben a csapat színeiben. Érdemes megjegyezni, hogy a Red Bull neve korábban már más magyar egyesületekkel kapcsolatban is felmerült, például a Videoton esetében, de abból a pletykából végül nem lett valóság. Információk szerint a felek csupán az ismerkedés kezdeti fázisáig jutottak el.
Horvát források beszámoltak arról, hogy a Red Bull érdeklődött a Mészáros Lőrinc birtokában lévő NK Osijek megszerzése iránt. A pletykák szerint a vállalat nemcsak a klubot, hanem annak stadionját is meg akarta vásárolni. Azonban ez a tranzakció végül nem jött létre.
Az Újpest számára ez a partnerség két fontos aspektust hordoz magában. Egyrészt, a klub egy rendkívül tőkeerős befektetővel lépett szoros együttműködésbe, ami komoly lehetőségeket nyithat meg a fejlődés és a szakmai előrelépés terén. Másrészt valószínű, hogy hozzáférést nyernek olyan szakmai anyagokhoz és tudásanyagokhoz, amelyek eddig csak távoli álmok voltak számukra. A Red Bull hírnevének megfelelően nem jellemző rá, hogy olyan projektekbe fektessen, amelyek nem mutatnak potenciált a sikerre – elég csak a lipcsei futballmodellre gondolni, amely a magyar játékosokkal kiegészített csapat révén az idei szezonig folyamatosan jelen volt a Bajnokok Ligája főtábláján. A szűkszavú újpesti közleményből azonban egyértelmű, hogy az energiaital-gyártó nem kívánja megvásárolni a lila-fehér klubot.





