Az Opel Frontera sosem volt ennyire stílusos és vonzó, mint most a Gravel kiadásával!
Az Opel bemutatott egy olyan modellt, ami talán még neked is meglepetést okozna. A Frontera különleges kiadása igazi terepjárós karaktert sugall, és bár a valóság ennél sokkal összetettebb, kétségtelen, hogy régóta nem láttunk ennyire vagány autót a márka palettáján. Most megérkezett Magyarországra a Gravel, és mi is alig vártuk, hogy egy kicsit kipróbálhassuk!
Ha képben vagy az autós újdonságokkal, akkor azt is tudod, hogy nemrég óta ismét van Frontera az Opel kínálatában. Nem a kilencvenes évekbeli terepjárót vették elő újra, hanem annak csak a nevét, mert még mindig annyira jól hangzik. A Crossland utódjaként bemutatott új Frontera egy kompakt méretű, meglepően tágas szabadidő-autó, tele egyszerű és praktikus megoldásokkal, akár hét üléssel, és annyira jó áron adják, hogy a piac egyik legjobb vételének számít. Most pedig valami egészen meglepőt építettek belőle.
és ez egyáltalán nem túlzás. A Frontera Gravel nem egy újabb felszereltségi szint vagy limitált széria, hanem egy belevaló terepjárónak tűnő jármű, amit a tuningcégek receptje szerint építettek. Olyan látványos show car, amivel azt mutatják meg, milyen lehetőségek rejlenek a Fronterában, ha az autóbolond mérnökök igazán szabadjára engedik a fantáziájukat, és a pénzügyes osztály ezúttal nem tesz keresztbe nekik.
A Gravel egy igazán figyelemfelkeltő megjelenést kapott, különösen az alapmodellhez képest, amely fehérre polírozott lemezfelnikkel érkezik. Az új dizájn dögössége a matt fekete tető és motorháztető kombinációjában rejlik, amelyhez egy lenyűgöző homokkőszínű matt fólia társul – ez a látvány valóban magára vonja a tekinteteket. Az Opeleken gyakran észrevétlen marad a márkajelzés, mivel a fekete hűtőmaszkra fekete embléma kerül, de a Fronterán ez másként van: itt a rikító narancssárga részletek szinte kiugranak a dizájnból, így nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A 16 colos Borbet felniken terepes mintázatú abroncsok feszülnek, a tetőn pedig egy impozáns Thule csomagtartó trónol, amelyre robusztus fényszórókat szereltek fel a sötét éjszakai kalandokhoz. Két erős kábel húzódik a gépháztetőn, hogy megvédje a szélvédőt a faágak ütéseitől, amikor az erdő mélyén kalandozol. Az oldalra rögzített dobozban könnyedén tárolhatod a saras felszereléseket, és ha szükség adódik, a csörlő segítségével gyorsan kiszabadulhatsz a nehéz helyzetekből.
Elvittük egy rövid próbautazásra a Mátrába, ahol a Frontera teljesen elektromos hajtású verziójával ismerkedtünk. Mivel tisztában voltunk azzal, hogy nem fogjuk füstölni az erdőt, bátran vágtunk neki a kalandnak. Az autó kerekének azonnali és bőséges nyomatéka lehetővé tette, hogy precízen irányítsuk, így a kuplung égetése és a motor bőgése már a múlté, akár az off-road kihívások közepette is. Persze, mivel a gyár legféltettebb kincséről van szó, nem állíthattunk elé igazán extrém feladatokat, de így is izgalmas élmény volt!
A Gravel szinte magával ragad az épített utakon, hiszen a szélesebb nyomtávnak köszönhetően sokkal stabilabban fekszik, mint a többi Frontera. A padlóba integrált akkumulátor pedig alacsony súlypontot biztosít, ami remekül kompenzálja a tetőn elhelyezett rakomány hatását. Bár csak elsőkerék-hajtású verziója létezik, ezért terepjárónak nem titulálnánk, ennek ellenére bátran merészkedhetünk vele az aszfaltos utakon túlra, hogy felfedezzük a természet csodáit, mindezt pedig kipufogófüst és bűntudat nélkül tehetjük.
hogy egy ilyen különleges autó milyen élményeket rejt magában. Az őszi szellőben a falevelek susogása mellett izgalmas kalandok várnak ránk, de a Fronterának most el kellett búcsúznia, hiszen a hét tele van teendőkkel. Ha kíváncsi vagy, milyen lehetőségek rejlenek egy családi szabadidő-autóban, most itt a remek alkalom: október 17-től 19-ig a Mammut 2-ben bemutatják az utóbbi évek legmenőbb Opeljét. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hiszen ki tudja, mikor adódik újra alkalom, hogy ilyen izgalmas autót láthass!
Mi vár a Frontera Gravel jövőjére? Szinte biztos, hogy ebben a formában nem fogják sorozatgyártani, de az Opelnél nyitottak arra, hogy figyelembe vegyék a vásárlók véleményét. Nincs értelme annyira "felöltöztetni" egy olyan szabadidő-autót, amely csak mérsékelten alkalmas terepjárásra, de örülnénk, ha néhány izgalmas részlet átkerülne a Frontera klasszikus modelljébe - például a matt árnyalat, a narancssárga kiegészítők és a tetőcsomagtartó mind vonzó elemek számunkra. Tehát, ha az Opel valóban kíváncsi a véleményünkre, mi egy hatalmas, pozitív jelet küldünk Rüsselsheimbe!





