Pető Péter: Mit jelent a Fidesz számára, ha üzleti siker érhető el nem a NER keretein belül?


Ez a szöveg a Kapufa hírlevél egyik különleges része. A 24 Extra legalább Közép-csomagra előfizető olvasói számára érkezik, akik feliratkoztak erre az izgalmas tartalomra. Most a június 19-én kiküldött anyagot osztjuk meg veletek. A hírlevél minden csütörtökön megérkezik a postaládákba, és számos érdekes témát érint, mint például a foci, utazások, gasztronómia, könyvajánlók, politikai események, médiaelemzések és újságírás kérdései.

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere többször is hangsúlyozta, hogy nem Magyar Péter, hanem a közhangulat az igazi ellenfelünk. E szavakat frappánsan tükrözi a Dorko nevű ruhamárka legújabb marketingkampánya, amely nemcsak figyelemfelkeltő, hanem emlékeztet arra is, hogy a fogyasztói kapitalizmus és a figyelemgazdaság mindig a nyertesek oldalán áll.

Gondolom, gyalog – ez a felirat díszítette azt a pólóképet, amelyet a Dorko június 13-án osztott meg. A poszt nemcsak figyelemfelkeltő volt, hanem interakcióra is buzdította a követőket, akik esélyt kaptak pár cipő megnyerésére egy játék keretében. Az eredmény lenyűgöző: 6700 lájkot, több mint kétezer hozzászólást és majdnem háromszáz megosztást gyűjtött be. Ezzel szemben a korábbi és későbbi posztok lájkszáma mindössze húsz és kilencven között mozgott, és a kommentek száma is elenyésző volt. A Dorko tehát Mészáros Lőrinc híres összegzésére építette marketingstratégiáját, amely sikeresen vonzott be több embert, mint a megszokott posztjaik. Bár a nagyobb elérést valószínűleg a közéleti kontextus is elősegítette, a kampány nyilvánvalóan hatékonyabb volt, mint sok más korábbi próbálkozásuk.

Miért is fontos ez a Fidesz népszerűsége és a NER (Nemzeti Együttműködés Rendszere) ellenállóképessége szempontjából? Az okok sokrétűek, hiszen a politikai táj képét jelentősen befolyásolják a párt támogatottságának hullámzásai. A Fidesz támogatottsága nem csupán a választások kimenetelét határozza meg, hanem a kormányzás stabilitását és a politikai diskurzus irányát is. Az ellenállóképesség pedig arra utal, hogy a rendszer mennyire képes megőrizni hatalmát a kihívásokkal szemben, legyenek azok belső vagy külső nyomások. E kérdések megértése elengedhetetlen a politikai stratégiák és a jövőbeli események előrejelzése szempontjából.

Természetesen nem arra kell gondolni, hogy a Dorko posztja miatt változnak a választói preferenciák, hanem inkább arra, milyen piaci helyzetre reagál, akár tudat alatt is, a magyar futballválogatottat is szponzoráló márka, amikor ehhez az eszközhöz nyúl.

Related posts