Az Európai Unió szigorúbb intézkedéseket tervez bevezetni, amelyek értelmében kizárólag elektromos járművek élvezhetnék a cégautókra vonatkozó kedvezményeket.

Az unióban az újonnan forgalomba helyezett autók hatvan százaléka céges használatra készült, így ennek a lépésnek jelentős hatása lenne a piaci viszonyokra.
A Reuters híradása szerint az Európai Bizottság új javaslatot terjesztett elő, amelynek célja a benzin- és dízelüzemű céges autók adókedvezményeinek eltörlése. Ezzel a lépéssel szeretnék ösztönözni az elektromos járművek (EV) szélesebb körű elterjedését, támogatva a fenntartható közlekedést és a környezetbarát megoldásokat.
Az uniós vezetők a legnagyobb autóipari szereplőkkel folytatott intenzív tárgyalások nyomán hozták létre ezt a stratégiát, amelynek fő célja, hogy az európai autógyártók megőrizzék versenyképességüket az amerikai és kínai ellenfeleikkel szemben. Az EU szakértői hangsúlyozzák, hogy a vállalati flották kulcsszerepet játszanak ebben az átállási folyamatban, hiszen az új autóeladások körülbelül 60%-át képviselik az Unió piacon.
A Bizottság tervei szerint az év végéig egy új jogszabályt terjesztenek elő, amely a vállalati flották szén-dioxid-mentesítése és az elektromos járművek iránti kereslet növelésére irányul. Kiemelendő, hogy a szerdán közzétett ajánlások célja, hogy iránymutatást adjanak a nemzeti és helyi hatóságoknak, segítve őket abban, hogy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését.
A gyenge kereslet egyik legfőbb tényezője a korlátozott töltési infrastruktúra, hiszen az EU töltőállomásainak 60%-a csupán három országra korlátozódik. Továbbá, a német támogatások megszűnése és az olcsó elektromos autók hiányossága is jelentősen lassította az EV-k elterjedését. Az ACEA autógyártó szövetség adatai alapján az elektromos járművek piaci részesedése 2024-re 13,6%-ra csökkent, de idén januárra már ismét 15%-ra nőtt.