A fővárosi vasútvonalon újabb sebességnövelő intézkedések várhatóak, amelyek lehetővé teszik a vonatok gyorsabb haladását.
Békés vármegye szempontjából kiemelkedő jelentőségű közbeszerzés látott napvilágot, amely bár még feltételes, de már most izgalmas lehetőségeket ígér. A tervezett fejlesztés révén a Nagykáta-Újszász vasútvonalon akár 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok, ami jelentős előrelépést jelent a térség közlekedési infrastruktúrájában. A projekt költségvetése megközelítőleg 82 milliárd forintot tesz ki, ráadásul a Békéscsaba-Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonalhoz is szoros kapcsolat fűzi, ami tovább erősíti a régió közlekedési hálózatának integrációját.
A Nagykáta-Újszász vasútvonal fejlesztése kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a közelmúltban átadott Békéscsaba-Lőkösháza korszerűsített vasúti szakasz Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében nyerte el végső formáját. Ez a fejlesztés újabb mérföldkő a Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vasútvonal modernizálásának folyamatában. A vasútfejlesztés nem csupán a személyszállítási szolgáltatások minőségének emelkedését eredményezi, hanem jelentős mértékben hozzájárul Magyarország és Európa közötti gazdasági kapcsolatok megerősítéséhez is.
Átadták a Békéscsaba-Lőkösháza szakaszt a közelmúltban
A beruházás keretében létrehozott zajvédő falak, valamint az új, külön szintű és több fénysorompóval ellátott szintbeli kereszteződések jelentősen hozzájárulnak a közlekedésbiztonság fokozásához és a környezeti terhelés csökkentéséhez. Az elektronikus biztosítóberendezések telepítése, amely magában foglalja 74 villamos állítású váltó bekötését, drámaian javította a vasútvonal irányításának pontosságát és biztonságát. Ezen kívül az új járműdiagnosztikai rendszerek bevezetése, a 75 Hz-es jelfeladás, az önműködő térközbiztosítás, valamint öt új sorompó üzembe helyezése tovább erősíti a modernizációt. Az átadást követően Orbán Viktor miniszterelnök szerkesztőségünknek több fontos kérdésben is kifejtette véleményét.
Egy különleges lehetőség nyílt meg a Nagykáta-Újszász vasútvonal kapcsán: megjelent a feltételes közbeszerzés, amely új fejezetet nyithat a térség közlekedésében.
Új fejlemények a közbeszerzés terén: a Nagykáta-Újszász vasútvonalon akár 120 km/h sebességgel közlekedhetnek a vonatok, ami közel 82 milliárd forintos fejlesztést jelenthet - írja a Magyar Építők. A hírek szerint a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonal a MÁV 120a számú vonalaként ismert, és ez a projekt jelentős előrelépést hozhat a vasúti közlekedés hatékonyságában.
A kétvágányú, villamosított vasútvonal nemcsak hazai szempontból bír jelentőséggel, hiszen budapesti elővárosi vonalként is fontos szerepet játszik, hanem a nemzetközi törzshálózat részeként is kiemelkedő. Ennek a vonalnak a folytatása a 120-as számú Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza szakasz, amely a határon túli Arad irányába folytatja útját. Az egész vonal hossza 100 kilométert ölel fel.
A cikkben említést nyert, hogy az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a feltételes közbeszerzés. Ez a kiírás körülbelül 81,72 milliárd forint értékben a Nagykáta-Újszász vonalszakasz fejlesztésére vonatkozik. A projekt keretében a vasúti pálya, a különféle műtárgyak, valamint a pályamenti létesítmények és biztosítóberendezések tervezési és kivitelezési feladatai valósulhatnak meg.
A sebesség akár 120-ra is felgyorsulhat.
A közbeszerzési eljárást az Építési és Közlekedési Minisztérium hirdette meg.
A vizsgálatok alapján megállapítást nyert, hogy a körülbelül 29 kilométer hosszú, folyamatos kétvágányú, villamosított fővonal esetében összesen 58 kilométernyi vágányfelújításra van szükség.
A fejlesztés lezárásával a teljes vonalszakaszon a vonatok akár 120 km/h sebességgel, valamint 225 kN tengelyterheléssel közlekedhetnek majd.
A kivitelezőnek meg kell majd valósítania a biztosítóberendezési munkákat, illetve állomás-, út-, illetve közműépítési munkák is várnak rá. A beruházás során 20 híd és 5 csőáteresz felújítását végezhetik el.





