Verstappen lenyűgöző teljesítménnyel váltotta valóra a fantasztikus pole pozícióját a Japán Nagydíjon, ezzel biztosítva magának a győzelmet a versenypályán.


Max Verstappen, aki az élről indult, magabiztosan hódította el a Forma-1 Japán Nagydíját. Az első kanyarban sikeresen hárította Lando Norris támadását, majd egy kiváló versenyzéssel megőrizte vezető pozícióját. A két McLaren versenyző, Norris a második, míg Oscar Piastri a harmadik helyen végzett, így ők állhattak fel a dobogóra. Közben a Mercedes fiatal tehetsége, Kimi Antonelli is történelmet írt a pályán.

Verstappen szombaton minden várakozást felülmúlva, pályarekorddal nyerte meg a pole-t - előtte Norris is csúcsidőt ment -, majd a vasárnapi futamon a rajtot is jól kapta el, hamar bevágott riválisa elé, így meg tudta őrizni az első helyét. Az első tízben egyébként nem volt változás, így jobb híján azt jegyezhettük fel, hogy az egyik kanyarban hibázó Liam Lawsont megelőzte Cunoda Juki - ugye a Red Bull két futam után lecserélte az új-zélandit a japánra, kettejük külön meccsének ez ad pikantériát.

Miközben az eső lába folyamatosan lógott, az első tíz között mindössze egy helycsere történt. A többiekkel ellentétben Lewis Hamilton, aki kemény keverékeken rajtolt, a hatodik körben megelőzte az időmérő egyik kellemes meglepetését, Isaac Hadjart, így feljebb lépett a hetedik helyre.

Az élmezőnyben George Russell indította meg a kerékcserék sorát, és a boxban jegyezhettük fel a verseny első izgalmas szituációját:

a Red Bullnál a megszokotthoz képest lassabbak voltak a kerékcserénél, így a kijáratnál egymás mellé került Verstappen és Norris, a holland kissé leterelte a fűre riválisát, de a versenybírák egyiküket sem látták szabálytalannak.

A kiálláshullámnak köszönhetően történelmet is láthattunk, a mercedeses Antonelli ugyanis az élre állt ekkor, így ő a valaha volt legfiatalabb versenyző, aki vezetett egy Forma-1-es futamon. Az olasz újonc 18 éves, a korábbi rekordot Verstappen tartotta.

A hajrához közeledve Norris csökkenteni tudott a hátrányán Verstappenhez képest, miközben Piastri ott loholt a nyakában - a negyedik helyen autózó Charles Leclerc már bő hét másodperces hátrányban volt. Ment a variálás a McLarennél, Piastri ugyanis jobb tempót diktált, mint csapattársa, izzottak a csapatrádiók. Miközben a McLarenek egymással is törődtek (Piastrinak voltak kósza támadási kísérletei is az előzésre), Verstappen addig stabilan tudta őrizni bő egy másodperces előnyét.

A négyszeres világbajnok pályafutása 64., idei első futamgyőzelmét aratta.

A verseny élen való küzdelem igencsak kiélezett, hiszen Norris csupán egyetlen ponttal előzi meg Verstappent. Piastri pedig a legutóbbi dobogós helyezésével megelőzte Russellt, ami izgalmas fordulatot hozott a szezonba.

Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Alexander Albon és Oliver Bearmen szerzett még pontot - a Haas versenyzőjét mindenképp ki kell emelni, az eddigi három nagydíjból kettőn is az első tízben végzett. Cunoda bemutatkozása a Red Bullnál nem indult jól: az időmérő kezdetén még közel volt Verstappenhez, majd hibázott a Q2-ben, a versenyen pedig végül csak a 12. lett. Lawson sem alkotott maradandót, 17. helyen zárt, miközben újonc csapattársa, Hadjar szerzett négy pontot.

Related posts